رزین آکریلیک یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای رنگ ساختمان است و مزایای بسیار نسبت به دیگر نوع رزین‌ها دارد. در ادامه رزین آکریلیک با دیگر رزین‌های معمول در رنگ ساختمان مقایسه می شود:

رزین آکریلیک در مقابل رزین الکید (رنگ های روغنی): رزین آکریلیک حفظ رنگ به مراتب بالاتری دارد، زمان خشک شدن آن سریع‌تر است و مقاومت بیشتری در برابر پوسته شدن و ترک دارد. به دیلیل انعطاف پذیرتری بالای رزین اکریلیک، این رزین انعطاف پذیر تر است و در انقباض و انبساط و نشست ساختمان کمتر و دیرتر ترک می خورد.
رزین آکریلیک در مقابل رزین اپوکسی: اگرچه رزین اپوکسی چسبندگی و مقاومت شیمیایی بسیار خوبی دارد ولی به اندازه رزین آکریلیک انعطاف پذیر نیست و می‌تواند در طول زمان شکننده شود و ترک بخورد. همچنین در برابر نور خورشید به تدریج تجزیه می شود.
رزین آکریلیک در مقابل رزین پلی یورتان: اگرچه رزین پلی یورتان مقاومت بسیار خوب خود در برابر سایش، مواد شیمیایی و آب و هوا، دارد ولی اعمال آن ساده نیست و اغلب در رنگ‌های با کاربر خاص استفاده می شود. همچنین رنگ پذیری آن به خوبی رزین اکریلیک نیست.
در کل، رزین آکریلیک به دلیل مزایای بسیار آن، از جمله زمان خشک شدن سریع، حفظ رنگ عالی و انعطاف پذیری، بهترین گزینه برای رنگ ساختمان است.

آیا رنگ اکریلیک برای دیوار مناسب است؟

بله، رنگ آکریلیک درجه 1 تهیه شده از رزین اکریلیک خالص بهترین گزینه برای رنگ کردن دیوارها می باشد، به خصوص اگر می‌خواهید یک پوشش مقاوم داشته باشید. رنگ آکریلیک آب پایه بوده، سریع خشک می شود و بوی کمی دارد. تمیز کردن این رنگ با صابون و آب به آسانی ممکن است. همچنین در طول زمان زرد و کم رنگ نمی شود. این رنگ به بهترین نحو دیوارهای شما را محافظت کرده و جذابیت آن کم نمی شود.

آیا رنگ اکریلیک برای سقف مناسب است؟

بله، اعمال رنگ اکریلیک روی سقف برای رنگ برای نقاش مبتدی کمی سخت است ولی ارزشش را دارد. رنگ آکریلیک درجه 1 تهیه شده از رزین اکریلیک خالص بهترین گزینه برای رنگ کردن سقف می باشد، به خصوص اگر می‌خواهید یک پوشش مقاوم و قابل شستشو داشته باشید. رنگ آکریلیک آب پایه بوده، سریع خشک می شود و بوی کمی دارد. تمیز کردن این رنگ با صابون و آب به آسانی ممکن است. همچنین در طول زمان زرد و کم رنگ نمی شود. این رنگ به بهترین نحو سقف شما را محافظت کرده و جذابیت آن کم نمی شود. استفاده از ابزار صحیح و رنگ با غلظت مناسب می تواند به راحت اعمال کردن این رنگ روی سقف کمک کند.